Skaut je out. Teď se jezdí na fashion tábory!
Fashion-Camp NYC je pětidenní tábor pro teenagery od 12 do 18 let. Pořádá ho LIM College for the Business of Fashion na Manhattanu a nabízí workshopy a kurzy pro budoucí návrhářky, výrobce produktů a redaktorky módy.
Místo kompasu a buzoly v rukou třímají nůžky, tužky, iPady. Nástup neabsolvují v šortkách a kanadách, ale v šatech se zvířecím potiskem a na deseticentimetrových podpatcích Luxusní newyorské zázemí má ovšem svoji cenu, tenhle hodně neuvěřitelný fashion bootcamp stojí závratných 1 295 dolarů.
Účastní se ho v podstatě výhradně dívky, kluci jsou vzácnou výjimkou a náctileté fashionistas do New Yorku létají z celého světa. „Jezdí sem dívky z Kolumbie, Číny, Filipín nebo Švýcarska,“ vypočítává „hlavas“ Gordon Josey pro německou verzi časopisu GRAZIA.
„Už jako malá jsem chtěla navrhovat oblečení. Ráda jsem kreativní a je skvělé, že člověk může skrze oblečení vyjádřit svou osobnost,“ říká čtrnáctiletá Minni Agyeben z Dánska. „Mým nejoblíbenějším návrhářem je Marc Jacobs,“ říká Minnie. Jeho styl by popsala jako „sladký, šílený a naprosto originální.“
Přiznala, že nebylo jednoduché přesvědčit rodiče, aby jí výlet do Big Apple zaplatili. Během toho, co si pečlivě zapisuje přednášky redaktorů časopisu Teen Vogue, prochází si luxusní obchodní domy Barneys nebo Saks a nechává si představit poslední kolekci Tommyho Hilfigera, její rodiče objíždí v New Yorku památky.
Věří, že se jí účast na tomto glamour táboře vyplatí: dozví se třeba i to, jak psát úspěšný módní blog a získá první kontakty ve fashion branži. Také vytváří v rámci týmu svoji první kolekci oblečení „Free-lite“.
Devatenáctiletá „táborová vedoucí“ Jaclyn Bossen absolvovala svůj první turnus, když jí bylo patnáct. Milovala Valentina a s módou to myslela vážně. Nyní studuje management módního merchandisingu, na haute couture už si tolik neulítává a dává přednost méně opulentním návrhářům. Obdivuje třeba Ralpha Laurena.
Dívky si za peníze svých rodičů užijí opravdu královské zacházení – projdou si obchody na Fifth Avenue beze strachu, že je záhy ze dveří vyprovodí nedůvěřivá prodavačka, podívají se do butiku Hermès a ohmatají si aktuální kolekci, aby viděly řemeslné provedení nejdražších oděvů na světě.
Móda je známá ostrými lokty. I ty se snaží lektoři na módním táboře obrušovat. „Podporujeme dívky, aby pracovaly společně místo toho, aby mezi sebou soupeřily. Navážou tak přátelství a vytvoří tým,“ vysvětluje táborovou politiku Jaclyn.