Reserved: Poláci to s módou umí lépe
Značku založil absolvent fakulty inženýrství Marek Piechocki a podnikatel Jerzy Lubianiec v roce 1999. Od té doby otevřeli pobočky například v Německu, Estonsku, Rusku, Ukrajině, Egyptě, Izraeli, Anglii i Saudské Arábii.
Tvářemi Reserved byly Kate Moss, Irina Shayk, Cara Delevigne i Cindy Crawford nebo Adwoa Aboah či Jourdan Dunn. Momentálně si značka vybrala Jeanne Damas a i touto volbou dokazuje, že předsudek o nevkusné, nekvalitní východoevropské módě, je jí na míle vzdálený.
Zákazníky od své konkurence (je to hlavně Zara a H&M) může odlákat na výrobu, která často probíhá v Polsku. Samozřejmostí, které už dnes má stále víc řetězců, jsou linie zdůrazňující kvalitu (100%cotton, prémiové kolekce) i ty, které mají zohlednit životní prostředí (Eco aware).
Kampaně jsou promyšlené a v duchu se současnými trendy. Kromě té s Jeanne Damas a polské herečky Joanny Kulig, je tu třeba Poetic Tomboy, jejíž ztvárnění připomíná svým stylingem, pózami i volbou kompozic, influencery ze sociálních sítí.
Celosvětově Reserved začalo spolupracovat s časopisem Vogue, kde patří k pravidelným inzerentům, a na oplátku zde najdete Vogue tipy na produkty.
Polský řetězec čeká další úspěch, pokud bude postupovat podle následujícího receptu: vydá se dále na cestě udržitelnosti, na které je teprve v začátcích.
Dá větší důraz na nadčasové kolekce z kvalitnějších materiálů a nebude otrocky kopírovat velké módní domy, ale najme talentované designéry, kteří zaujmou i masového zákazníka. Poslední bod se zatím daří, není důvod proč by nevyšly i první dva.