Lokální móda a zero waste
Petra Ptáčková vytvořila kolekci z použitých světelných reklamních bannerů. Značka La Femme MiMi přináší modely z přešívaných gobelínů z 30. let minulého století.
Koho by napadlo, že by se z reklamního banneru dala ušít třeba bunda, která se dá předělat na batoh? Petra Blabla a Petru Ptáčkovou. On je ředitelem české společnosti EYELEVEL, která vyrábí světelné reklamní bannery, ona česká návrhářka, známá pro svůj konceptuální přístup k módě.
Životnost materiálů reklamních bannerů jsou časo omezeny na jednu sezónu, ale díky Petřině kolekci mohou být ve vašem šatníku mnohem delší dobu. Během její výroby se myslelo také na co nejefektivnější využití plátna, tedy aby z něj nezbyl téměř žádný odpad.
Z drobných odstřižků se pak vyrobila ještě pouzdra na doklady či větší na dokumenty. I velmi malý odstřižek si našel své uplatnění – v chráněné dílně CEDR z něj udělali jezdce na zip pro vak na lyže.
I La Femme MiMi vrací v nové kolekci dech materiálům, které hledala na bleších trzích a ve starožitnictví. Kolekce FW18, kterou návrhářka původem z Vietnamu, vznikla z gobelínů a tapiserií nalezených v Portugalsku, Belgii i na Ukrajině.
„Když na blešáku najdu gobelínový obraz, nevidím kýč nebo něco, co už nemá uplatnění, ale hned se mi vybaví obraz žen, které jej vyšívaly. Vidím krásnou ruční práci a zábavu, která má tradici. Těší mě, že skrz módu mohu těmto gobelínům vrátit život,“ říká MiMi Lan Nguyen.