Kosmetické trendy 2019
Make-up už nebude hrát hlavní roli. Na prvním místě bude péče, ale nelze se spoléhat jen na celulózové masky na pleť. To, jak se starat o vlasy, potravinové doplňky a obličejové masáže budou hitem číslo jedna.
Větší ohleduplnost k přírodě
Plasty jsou nepřítelem všude, tedy i v kosmetickém průmyslu. Značka Lush přichází s „nahými“ obaly, v příštích měsících také otevře v Británii svůj první bezobalový obchod.
Kosmetický gigant L’Oreál se zavázal, že sníží při produkci svých výrobků spotřebu vody o 60% do roku 2020. Proto se lze těšit na více „suchých“ výrobků jako pudrové cleansery i obličejové masky.
Odklon od korejských rituálů krásy
V módě je úspornost čehokoliv, tedy i času a počtu produktů, které si po ránu aplikovat. Zatímco před dvěma lety všichni šíleli z korejského rituálu krásy, který obsahuje tolik kroků, až se z nich točí hlava, rok 2019 slibuje víc minimalismu v koupelnách.
Jsou to ale právě Jihokorejci, kdo přichází s kosmetikou, která v sobě kombinuje víc funkcí. Třeba tónovací, ale zároveň vysoce hydratující krém, který v sobě už bude mít SPF, ale také vitamín E a zelený čaj.
Péče o sebe bez ohledu na gender
V módě tohle platí už delší dobu, ale kosmetický průmysl stále striktně rozděluje přípravky na ty pro ženy a muže. V příštím roce se má svět víc přiblížit tomu, že krém nebo rtěnka bude pro kohokoliv, bez ohledu na pohlaví.
Chanel přišel s kolekcí líčidel pro pány letos, hlavním trhem těchto výrobků se zatím jeví Jižní Korea. Určitě se ale dá očekávat, že se další značky přidají.
Bez zdraví není krásy
Pokud ženy dřív řešily odstíny rtěnek nebo jaké se budou nosit linky, nadcházející rok barvy odcházejí do pozadí.
Stále větší pozornost si žádají nejrůznější doplňky stravy jako SuperElixir (v Čechách seženete v Ingredients) nebo kolagen v prášku. Ranní smoothie se neobejde také bez chlorelly a spiruliny, vždyť dobrá imunita a zářivá pleť spolu úzce souvisí.
V příštích měsících se ajurvédská kosmetika stane záležitostí pro masy, stejně jako už se nikdo nebude příliš pozastavovat nad tím, co je beauty roller. Obejde se bez něj každý, kdo se naučíte tu správnou obličejovou masáž provádět ručně.
Tuhé parfémy
Vlastnictví niche parfému už nikoho neohromí. Trendem budou tuhé vůně (velký ohlas zažívá Glossier You ve speciálním obalu, který je navržen tak, aby dokonale padl do ruky).
Značka In Fiore zase letos v listopadu uvedla ve spolupráci s YouTube hvězdou Violette FR tuhý pafém pod názvem Baisers de Jasmin.
Dokonalá přirozenost
Všichni už asi tuší, že za „no make up lookem“ se často skrývá spousta produktů a velmi precizní práce. Každopádně vypadat zcela nenalíčeně bude v následujících měsících žhavou záležitostí. Do kosmetického pravěku se tak přesune contouring a výrazný make-up a la sestry Kardashian obecně.