Fashiondays aneb Nechci slevu zadarmo
Už jsem se tady několikrát vztekala, jak z nás dělají různé exkluzivní nákupní kluby blbce. A i když vím, že se budu opakovat, strašně, ale vážně strašně moc mi vadí, jak neetický přístup k prodeji mají.
Dnes jsem se o tom přesvědčila na stránkách Fashiondays. Znovu jsem narazila na obvyklý způsob prodeje u těchhle „exkluzivních“ nákupních klubů. Mimochodem, jediné, co je na nich skutečně exkluzivního, je to, že to o sobě samy tvrdí.
Nekoupíte v nich nic se závratnou slevou. Nekoupíte v nich nic, co by se nedalo koupit jinde. Jediné, co dostanete, je jakýsi falešný pocit, že tady se nakupuje jinak. Jenže ono to jinak je jen jedna velká kamufláž.
Kamufláž číslo jedna: Fashiondays je jen pro vyvolené a pozvané. Pokud tam chcete utrácet, musíte mít pozvání od někoho, kdo už je registrovaný. Pokud pozvání nemáte, musíte se zapsat na čekací listinu. Až bude k dispozici místo pro vás, dostanete mail.
Tahle uměle vykonstruovaná snaha o výjimečnost není nic jiného, než chytrý obchodní tah. Fashiondays nakonec zaregistruje všechny. Jen je nechá předem pěkně pár dnů vycukat, aby se patřičně nažhavili na to supernakupování.
Kamufláž číslo dvě: Fashiondays nabízí výjimečné zboží za mimořádně nízké ceny. I tohle jsou jen reklamní kecy. Fashiondays nabízí vesměs zboží středněproudých značek. Občas k tomu přidá pár kousků u nás hystericky přeceňovaných výrobců typu Victoria´s Secret, Guess by Marciano a dalších z kategorie určené královnám diskoték, druhořadým modelkám a všem jejich napodobitelkám.
Tuhle kamufláž ale umí Fashiondays pěkně okecat. Co slovo, to perla. A tak se z webu dozvídáme třeba tohle:
Vytvořili jsme Fashion Days, první soukromý klub online nákupů v České republice a na Slovensku, který vám nabízí limitované kolekce těch nejznámějších návrhářů, a to za absolutně neodolatelné ceny!
Poznámka Protivné blondýny: Limitovanou kolekci od některého z nejznámějších návrhářů jsem na Fashiondays nejspíš přehlédla. A těm cenám teda taky dokážu odolat celkem jednoduše.
Máme rádi kvalitní věci. Máme rádi dobrý vkus a jsme stejně jako vy zapáleni do nakupování. Víme, že si přejete kvalitní oděvy, které budou dotvářet váš styl. Proto pečlivě vybíráme značky a návrháře, kteří nám kolekce dodávají. Máme jasná pravidla pro výběr a prezentaci našich produktů tak, abyste byli nadšeni navrženými styly, kvalitou fotografií a naším citem pro detail, který je patrný při každém kliknutí!
Poznámka Protivné blondýny: jsem jen ženská a navíc blonďatá, a tak jsem nějak nepochopila, co těmi navrženými styly Fashiondays myslí. Já žádné neviděla. Kvalita fotografií mi přijde nevalná a nijak mě neuchvacuje. A ten cit pro detail taky nějak nevím, kde hledat.
Máme rádi korektní ceny. Přejeme si, aby byl pro vás luxus dostupný. Proto jsme našli a využili potřebné konexe, abychom tvrdě vyjednali ceny těch nejvyhledávanějších značek oděvů, obuvi a doplňků. Je čas na cenovou revoluci, na slevy od 20 do 80 %!
Poznámka Protivné blondýny: Korektní ceny? Cenová revoluce? Prosím? Jako cenovou revoluci budu vnímat to, když mi Fashiondays nabídne zboží za poloviční a nižší ceny, než je obvyklé. Za korektní cenu považuju takovou, u které se nebude uměle navyšovat ta údajná původní cena, aby to vypadalo, jak strašně jsme levní. Nic z toho ale Fashiondays nenabízí.
Máme rádi okázalost. Chtěli bychom překonat vaše přání. Jakmile překročíte náš práh, čeká vás fascinující zážitek z nakupování. V našich výkladních skříních najdete Tommy Hilfiger, Victoria Secret, Calvin Klein, Benetton, Esprit, Levis, Miss Sixty, Energy, Guess, Lacoste, GAP, Adidas, D&G a mnoho dalších. Výloha je moderní, excentrická a pokaždé originální!
Poznámka Protivné blondýny: Výkladní skříní zřejmě autor textu myslel hlavní stránku Fashiondays s výběrem značek. Fascinující zážitek z nakupování jsem tedy po překročení prahu fakt postrádala. A ty značky, no, zní to pěkně.
Ale ve skutečnosti teď aktuálně na Fashiondays koupíte tyhle: Baraka, Jagger&Evans, Made for Loving, Pip Studio, Alepia, Yves Camani, Rivaldi, Satorisan, Leonard Heyden, G-Star Raw, Beverly Hills Polo Club, Roces, Guess, Guess by Marciano a Café Noir. Z tak moderní a excentrické výlohy jsem vážně padla na zadek a ze značek zvučných jmen se mi začala točit hlava.
A jak je to s těmi superslevami? Zběžně jsem mrkla na dvě kampaně, botičkovou Café Noir, která má být zlevněná až o 59 procent, a kabelkovou Pip Studio se slevami až 55 procent. Namátkou jsem klikla na pár nabízených kousků. No a koukala jsem.
Khaki kabelku značky Pip Studio nám díky svým konexím mohl Fashiondays zlevnit z původních 3 979 korun na pouhých 1 799 korun. Nekupte to za ty prachy. Ušetřené dva tisíce se vždycky hodí, žejo.
Jenže úplně stejnou kabelku nabízí výrobce na svých stránkách pipstudio.com. Taky ve slevě. Jenže tady jí zlevnili z původních 79,95 eur (2 036 korun) na necelých 64 eur, to je v přepočtu 1 629 korun.
Modrá taška stála podle Fashiondays původně prý 4 829 korun a teď je taky v obrovské slevě. Jenom za dva a půl tisíce. Bez koruny. Vzala bych si tak čtyři, když je to tak výhodné.
A stejná taška přímo od výrobce. Původní cena 109,95 eur (2 800 korun), nyní za 87,96 eur (2 240 korun). Zřejmě někdo zástupce Fashiondays při vyjednávání slevy v Pip Studiu pěkně oblafnul. Nebo že by se Fashiondays snažil oblafnout své zákazníky? A podobné je to i u botičkové kampaně.
Tmavě modré kozačky byly podle Fashiondays původně skoro za šest tisíc korun, klubová výhodná cena je 2 499 korun.
Stejné kozačky prodává yoox.com. Podle tohohle online-shopu (který mimochodem pokládám za poměrně významný a seriózní) stály tyhle boty původně 215 dolarů (4 229 korun) a teď jsou za 65 dolarů (1 278 korun). Hmmmm.
Hnědé kozačky. Cena podle Fashiondays: původně 7 199 korun, teď 2 999 korun.
Stejné boty, jen v černé barvě, stály na Yoox původně 260 dolarů (5 142 korun), teď jsou za 125 dolarů (2 458 korun). Asi jsem hloupá, ale boty o pět stovek dražší mi opravdu nepřipadají exkluzivně zlevněné.
A podobné to je i u bot dalších. Purpurové lodičky měly prý stát dřív 3 600 korun, Fashiondays super sleva: 1 499 korun. A znovu Yoox. Stejné boty původně za 130 dolarů (2 557 korun) jsou teď za 39 dolarů (767 korun). Nechci slevu zadarmo!
A poslední příklad. Barevné lodičky nám hodní lidé z Fashiondays zlevnili z 2 809 korun na 1 199 korun.
A za kolik se dají koupit na Yoox? Stály 98 dolarů (1 927), teď jsou za 49 dolarů (963 korun).
Jak tak na to koukám, přijde mi, že Fashiondays nenabízí vůbec žádné slevy. Naopak, spoustu věcí tady koupíte dráž, než jinde. Možná má Fashiondays heslo: „Chcete slevu? připlaťte si za ni“.
A zřejmě to vynáší, když nemají problém zákazníkovi lhát z monitoru do očí. Protože přimyslet si k běžné ceně pár tisíc navrch a pak se tvářit, jak to prodávám výhodně, to je podle mě prachobyčejná lež.
Takže já si tedy na Fashiondays maximálně prohlédnu, co nabízejí, a pak si kousky, po kterých zatoužím, objednám jinde. U většiny se mi to vyplatí, i když připočtu poštovné a třeba clo z USA.