Čarodějky učeň
Fotografka Bet Orten, obecně prospěšná společnost Elpida a kolekce Maison Martin Margiela pro H&M. Když se tyto ingredience smíchají dohromady, vznikne výjimečně silná fashion story.
Bet Orten, pro kterou jsou příznačné fotografie plné výrazných symbolů, vytvořila editorial Čarodějky učeň. Vystupuje v něm student architektury a blogger Lukáš Hofmann, který představuje žáka lesní vědmy. Tu s grácií sobě vlastní ztvárnila Libuše Juráčková, zpěvačka sboru Elpida.
O tom, že Libuše byla pro advanced modelling zrozena, se čtenáři mohli přesvědčit už v předchozím editorialu Grand Chic!, který rovněž vznikl pod taktovkou Bet Orten.
Zajímavým prvkem je kolekce Maison Martin Margiela pro H&M. Oblečení, u kterého jeden neví, zda si ho oblékl naruby nebo správně, zda je pánské nebo dámské. Působí stejně nejednoznačně a tajemně jako editorial samotný.
„Chtěli jsme co nejvíc opustit původní koncept kampaně Margiely pro H&M. Je čistá, esteticky nám blízká, ale toužili jsme po větší symbolice i vlastním vizuálním ztvárnění. Původně jsme se oblečení, které je velmi výrazné a charakteristické, trochu obávali. Ale šperky Janji Prokić, které jsme spolu s ním fotili, finální vyznění stylingu posouvají někam jinam,“ vysvětluje style director editorialu Anit Nono.
To, co ale tento módní příběh odlišuje od všech ostatních, je způsob, jakým Bet Orten pracuje se samotnou scénou, režíruje modely a vytváří tajuplný svět, kde si nikdo nemůže být vůbec ničím jistí.
„Postava čarodějky v editorialu pro mě ztělesňuje moudrost, její učeň zase nevinnost. Temné vyznění některých záběrů symbolizuje poznání, které vede někdy právě přes ne úplně světlé cesty,“ říká samotná Bet Orten.
Koho zaujalo oblečení, které se v něm objevuje, ať neváhá a vyrazí 15. listopadu do pražského Myslbeku, kde se kolekce Maison Martin Margiela pro H&M bude prodávat.