Allegro – sledování zásilky, reklamace, Allegro Smart, recenze

Allegro je jednou z největších e-commerce platforem v Evropě, která si získala popularitu jak v Polsku, kde byla založena, tak i v dalších zemích, včetně České republiky. Jak je to se sledováním zásilky či reklamací zakoupených produktů a jaké jsou recenze na Allegro CZ?

Allegro je online tržiště, kde mohou prodejci nabízet své produkty a zákazníci je mohou snadno zakoupit. Za dobu svého fungování se stalo synonymem pro rychlý, bezpečný a pohodlný nákup. Nabízí miliony produktů napříč různými kategoriemi, od elektroniky a módy až po dům a zahradu.

Allegro expandovalo i na český trh. Českým uživatelům poskytuje přístup k širokému sortimentu produktů a atraktivním cenám. Jednou z klíčových výhod Allegra je jeho intuitivní uživatelské rozhraní, které usnadňuje orientaci na webu. Zákazníci mohou vybírat produkty na základě recenzí, hodnocení nebo cen.

Obsah článku

Co je Allegro a co nabízí?

Slevové kódy na Allegro – jak je uplatnit a kde je najít?

Allegro – sledování zásilky a Allegro One Box

Allegro Smart – doručení a vrácení zboží zdarma

Allegro – reklamace, vrácení zboží a odstoupení od smlouvy

Allegro – recenze a zkušenosti uživatelů

Mall Group – Allegro, Mall a CZC

Allegro – kontakt

Co je Allegro a co nabízí?

Allegro.cz je jedním z největších internetových tržišť v České republice, které spojuje miliony zákazníků s prodejci. Nabízí široký výběr zboží od elektroniky, přes oblečení až po domácí potřeby.

Na Allegro lze najít prakticky cokoliv – od nejnovějších smartphonů, až po vintage oblečení. Díky konkurenci mezi prodejci lze navíc často narazit na skvělé slevy a akční nabídky, intuitivní rozhraní a praktické vyhledávání usnadní orientaci v nabídce.

Na e-shopu Allegro si lze vybrat z široké nabídky produktů v kategoriích:

  • elektronika
  • móda
  • dům a zahrada
  • supermarket
  • děti
  • krása
  • zdraví
  • kultura a zábava
  • sport a cestování
  • auto-moto
  • sbírky a umění
  • obchod a služby

Allegro nabízí několik možností doručení, včetně expresních služeb. Krom toho nabízí také program Allegro Smart, který umožňuje využívat řadu výhod, jako je neomezené doručení zdarma nebo přístup k exkluzivním akcím.

Slevové kódy na Allegro – jak je uplatnit a kde je najít?

Allegro nabízí různé typy slevových kódů. Zákazníci tak mohou získat například slevu na celý nákup či na konkrétní produkt, dopravu zdarma při nákupu nad určitou částku, případně dárek zdarma k nákupu. Slevové kódy se často mění, proto je dobré pravidelně sledovat dostupné nabídky slev pro Allegro.

Jak uplatnit slevový kód na Allegro? Slevový kód se na Allegro uplatňuje při platbě zboží, kde je pro něj vyhrazeno speciální pole. Kód stačí vložit do příslušného pole, zkontrolovat a potvrdit. Pokud byl úspěšně uplatněn, cena nákupu by se měla automaticky snížit o danou slevu.

Ještě před uplatněním kódu je však potřeba si pečlivě přečíst podmínky jeho použití. Některé slevové kódy jsou totiž časově omezené, platí pouze pro určitý sortiment zboží, nebo je možné je uplatnit pouze při nákupu nad určitou částku.

Slevové kódy na Allegro lze získat z různých zdrojů. Ten, kdo chce získat slevu Allegro, by tak měl pravidelně sledovat všechny novinky a akce, které Allegro uvádí buďto na webu, nebo v mobilní aplikaci. Pravidelné informace o nových produktech a slevových kupónech lze získat také odběrem newsletteru.

Někteří influenceři a bloggeři spolupracují s Allegrem a nabízejí svým sledujícím exkluzivní slevové kódy. Stejně tak lze slevu získat i na speciálních stránkách jako Slevovykupon.net. Ušetřit lze také s Tipli.

Allegro nabízí různé typy slevových kódů.

Allegro – sledování zásilky a Allegro One Box

Allegro nabízí hned několik způsobů doručení:

  • doručení na adresu
  • doručení na výdejní místo
  • doručení do výdejního boxu

Lhůta pro doručení zásilky se obvykle pohybuje od 1 do 5 pracovních dnů, může se však lišit v závislosti na vybraném způsobu doručení, vzdálenosti či aktuální zátěži dopravce. Expresní zásilky jsou doručeny rychleji než standardní, v období zvýšené poptávky (např. před Vánoci) se mohou snáze zpozdit.

Kromě klasického doručení přímo na adresu a osobního odběru na některém z výdejních míst či parcel boxů umožňuje Allegro také doručení do výdejního boxu Allegro One Box. Tyto zelené výdejní boxy, jak je sama společnost nazývá, jsou příjemnou novinkou na trhu, navíc jsou přístupné i pro zrakově postižené a nevidomé.

Allegro One Box však nejsou jen obyčejnými výdejními boxy. Od ostatních boxů se liší zejména svou ekologickou zátěží – jsou napájeny elektřinou z větrných a vodních elektráren, vybaveny senzory kvality vzduchu a z části pokryté rostlinami, o které se zaměstnanci pravidelně starají. Allegro výdejní boxy se liší také svým jedinečným designem, který neobsahuje žádné reklamy.

Sledování zásilky na Allegro je možné buďto přímo na webových stránkách či v mobilní aplikaci Allegro, na stránkách dopravce nebo na specializovaných webech pro sledování zásilek (např. onedelivery.cz). Ke sledování zásilky je potřeba vyčkat na potvrzovací e-mail s číslem zásilky. Pokud se zásilka zpozdí, je lepší prodejce či dopravce kontaktovat.

Číslo zásilky lze snadno dohledat buďto v záložce Historie nákupů na webu allegro.cz, v sekci Informace o nákupu na nákupním seznamu v aplikaci Allegro, nebo v potvrzovacím e-mailu.

Allegro Smart – doručení a vrácení zboží zdarma

Allegro Smart! je členství, které přináší spoustu výhod při nakupování na Allegro. Díky Allegro Smart! si mohou zákazníci užít rychlé a bezplatné doručení, snadné vrácení zboží a mnoho dalších benefitů.

Allegro Smart! nabízí zkušební období na 8 měsíců / 8 doručení. Po uplynutí 8 měsíců nebo využití 8 doručení pak členství zaniká – Allegro jej automaticky neprodlužuje a neúčtuje si žádné poplatky. Zájemci si však mohou aktivovat měsíční či roční členství s neomezeným doručením zdarma.

Pokud chce zákazník využívat Allegro Smart!, musí si vždy ověřit, že přidává do košíku jen ty položky, které jsou označené štítkem Allegro Smart!. Stejně tak je potřeba vybrat způsob doručení označený tímto štítkem, který zaručuje bezplatnou dopravu. Nákup lze zaplatit expresně s Allegro Finance.

Přední výhodou Allegro Smart! je doručení a vrácení zboží zdarma.

Allegro – reklamace, vrácení zboží a odstoupení od smlouvy

Pokud má zboží výrobní vadu nebo neodpovídá popisu, zákazník má právo jej reklamovat. Reklamovat zboží v případě, kdy chyba nastala na zákazníkově straně, a to když si například omylem objednal špatné zboží, už ovšem nejde. V tomto případě lze zboží pouze vrátit, nikoliv reklamovat.

Jak reklamovat zboží na Allegro? Prvně je potřeba kontaktovat prodejce, informovat ho o vadě a požadovat nápravu (opravu, výměnu, snížení ceny nebo vrácení peněz). Prodejce má zákonnou lhůtu na vyřízení reklamace, obvykle 30 dní.

V případě vrácení zboží lze využít formulář pro vrácení zboží přímo na allegro.cz. Následně je potřeba zboží zaslat zpět prodejci a vyčkat.

K bezproblémovému vrácení zboží je potřeba:

  • doklad o koupi – faktura nebo potvrzení o nákupu
  • vyplněný formulář pro vrácení zboží
  • zboží v původním obalu

Zboží mohou vrátit všichni zákazníci, kteří nakupují jako spotřebitel, tedy jako fyzická osoba, která nejedná v rámci podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání. Zboží mohou vrátit všichni zákazníci, bez ohledu na to, zda jsou členy Allegro Smart! či pouhými hosty.

Zákazník má ze zákona právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu.

Existují však také případy, kdy od smlouvy odstoupit nelze. To se týká například zakoupení produktů s krátkou dobou trvanlivosti, léčivých přípravků, investičních produktů, novin a časopisů bez předplatného nebo produktů vyrobených na míru.

Allegro – recenze a zkušenosti uživatelů

Zákazníci nejčastěji oceňují širokou nabídku produktů – v recenzích tak často zmiňují, že na Allegro najdou téměř vše, co hledají, od elektroniky přes oblečení až po nábytek. Mnozí zákazníci chválí také konkurenceschopné ceny, díky kterým mohou značně ušetřit. S předplatným Allegro Smart! lze navíc ušetřit ještě více, a to díky bezplatnému doručení a vrácení zboží.

Allegro nabízí různé možnosti doručení, včetně expresních služeb, přičemž většina uživatelů je s rychlostí doručení spokojená. Webové stránky a mobilní aplikace jsou navíc intuitivní a snadno se v nich orientuje.

Na Allegro převažují pozitivní recenze, přesto má své nevýhody.

Na druhou stranu je však potřeba si přiznat, že ani Allegro není bezchybné a má i své nevýhody. Někteří zákazníci například uvádějí, že kvalita zboží se může lišit v závislosti na prodejci, a občas tak lze narazit i na nekvalitní produkty. Podle některých může být obtížné komunikovat s prodejci, a to zejména pokud se vyskytne problém s objednávkou a je potřeba ji vyměnit nebo zcela vrátit.

Celkově je však Allegro hodnocené docela pozitivně. Zákazníci oceňují obzvlášť široký výběr zboží, příznivé ceny a pohodlné nakupování. Nicméně, jako u každého e-shopu podobného typu, je důležité být obezřetný a pečlivě si mezi produkty vybírat.

Výhody nákupu na AllegroNevýhody nákupu na Allegro
Široký výběr zbožíKvalita zboží se může lišit
Příznivé cenyKomunikace s prodejci může být obtížná
Rychlé doručeníRiziko podvodu
Allegro SmartDlouhé dodací lhůty u některých prodejců
Hodnocení prodejcůMnoho různých prodejců

Mall Group – Allegro, Mall a CZC

Mall Group je významné uskupení e-commerce firem, které vzniklo spojením několika oblíbených internetových obchodů. Cílem tohoto spojení je vytvořit jednu velkou přední platformu pro online nakupování a nabídnout zákazníkům ještě širší výběr produktů a služeb.

Jedním z nejstarších a nejznámějších českých e-shopů této skupiny je Mall.cz, který se podobně jako jeho kolegové specializuje na široký sortiment zboží za nízké ceny. Spolu s ním patří do skupiny ještě CZC.cz, specialista na počítače a komponenty, a právě zmíněné Allegro.

Allegro, původně polské tržiště, se stalo jedním z největších e-shopů v Evropě, když se po vstupu na český trh stalo součástí Mall Group. Společnost od této doby funguje pod názvem Allegro Retail, a.s.

Allegro – kontakt

Nejrychlejší a nejsnadnější variantou je kontaktovat Allegro skrze Centrum pomoci na allegro.cz. Allegro jako takové nenabízí možnost kontaktování e-mailem ani telefonem – kontaktovat lze jedině společnost Allegro Retail a.s., jejíž kontaktní údaje zveřejňuje Mall.cz.

Allegro lze kontaktovat skrze Centrum pomoci na allegro.cz.

Pokud se však dotaz týká konkrétní objednávky, mohou se zákazníci obrátit i přímo na prodejce. Kontakt na prodejce zasílá Allegro v potvrzovacím e-mailu každé objednávky, najít jej lze případně i v účtu Allegro v záložce Historie nákupů. Ještě před nákupem může zákazník položit dotaz prodejci prostřednictvím odrážky Zeptat se na stránce produktu.

Allegro Retail a.s.
U garáží 1611/1
170 00, Praha 7

IČ: 08553866
DIČ: CZ08553866

© 2025 Vmagazin.cz | Nakódoval Leoš Lang