Absolutní Pavel Brejcha
Mladému, talentovanému návrháři přibyla nejnovější zkušenost: spolupráce s notoricky známým labelem alkoholu, který do svých kampaní celosvětově zapojuje ty nejzajímavější umělce.
Před pár dny vyšlo do světa například video s hudbou i účastí muzikanta Woodkida, hipsterské ikony, která se pomalu ale jistě inkorporuje do mainstreamu. Po boku charismatického vousáče se objevují i další zajímavé osobnosti: americký multimediální umělec Aaron Koblin, Yiqing Yin, módní návrhářka s ojedinělým přístupem k haute couture, a Rafael Grampá, brazilský autor grafických románů.
Člověk ví, že se dívá na reklamu na Absolut Vodku, ale vůbec to nevadí. Chytrý marketing. Také v Čechách značka spolupracuje s umělci, kteří jsou v pozici vycházejících hvězd.
Na celém projektu je velmi zajímavá účast Pavla Brejchy, designéra oděvu i obuvi. Po svých československých studiích dovršil své vzdělání na francouzském institutu módy v Paříži. Zde také pracoval ve společnosti Peclers, která předvídá fashion trendy. V součanosti pracuje společně s Katarinou Král na značce PBL.
Brejcha navrhl oblečení pro barmany a hostesku na instalaci Absolut vodky na letošním Designbloku. Nejen tedy, že namíchají opravdu lahodný drink, ale ještě u toho stylově vypadají.
„Absolut je pro mě Prada mezi alkoholickými nápoji. Paradoxně neholduji popíjení, takže jsem v sobě neměl ten brand nijak zakořeněný. Líbil se mi i proslulý tvar láhve.
Vytvořil jsem tedy overal v jednom odstínu a jeho vrchní část jsem obrazně „namočil“ do barvy, výsledný tvar jsme pak spravoval ve střihu. Využil jsem také tvar polygonů, které v rámci projektu používali i moji kolegové z týmu Okolo a Edit!architects. Spolupracovat právě s nimi pro mě bylo hodně inspirativní, zjistil jsem, že vnímáme dost věcí stejně, aniž bychom se tak předtím domluvili.
Mojí podprahovou inspirací tu byl také Star Trek. Bar od Edit!architects je vlastně vesmírná loď a barmani se transformovali do role kormidelníků, co prochází krajinou Okolo.
Pracoval jsem sice pouze se dvěma barvami, modrou a šedou, ale plně jsem si s nimi vystačil. Mám totiž obzvlášť tuhle modrou velice rád. Jmenuje se Yves Klein Blue, a do módy přišla v roce 2007, po velké retrospektivní výstavě Yvese Kleina v Centre Pompidou.“
Pro Brejchu, který navrhuje dámské kolekce, byla výzva vytvořit nejen oblečení pro muže, ale pro různé typy postav. Na Designbloku letos odprezentuje celkem 3 počiny: kromě výše uvedeného oblečení pro „absolutní barmany“ ještě krátký film Essence Of, který pojednává o jeho kreativním světě a samozřejmě přehlídku PBL.