Jacquemus: Návrhář, nebo influencer?
Co člověk potřebuje, aby uspěl? Správné načasování. Simon Porte Jacquemus založil svou značku už před deseti lety, ale až teď má také díky senzaci, kterou způsobuje na sociálních sítích, hodnotu 10 miliónů Eur.
Kdo chce ukázat, že je opravdu informovaný o tom, co se v současném světě módy děje, musí sdílet něco od Jacquemuse. Na svém instragramovém účtu má tento bývalý dětský model přes milión fanoušků, včetně současné ikony pařížského stylu Jeanne Damas.
Na internetu je pohledný mladík jako doma: už na začátku dospívání si vedl blog o módě, velmi rychle si založil Facebookový účet i Tumblr. Nadšeně sdílel tedy své inspirace i první kolekci online.
Devětadvacetiletý rodák z Provence, který se rozhodl mít vlastní módní dům po pouhém měsíci studií, je médii vzýván jako „David, který stojí proti Goliášům módního světa“. Z pohledu českých a slovenských tvůrců je Simon Porte možná nevídaně bohatý, je také jediným vlastníkem své firmy, ale její hodnota je kapkou moři oproti miliardovým ziskům gigantů jako je Chanel nebo Louis Vuitton.
Jacquemus je značka, kterou návrhář věnoval své matce, ostatně nese její dívčí příjmení. Zemřela krátce poté, co nastoupil na studia módního designu a Simon školu pak opustil. S filosofií, že „image je všechno“ pak nechával své modely šít v obchodě se záclonami na Monmartru a určitá nedokonalost zůstala Porteho kolekcím dodnes.
Odborná fashion veřejnost zprvu nebyla vždy nadšená, i když bylo jasné, že lehkost a laskavá ironie Jacquemuse je odpovědí na pařížský snobismus. Ne tak ostrá a drásavá jako ta od Balenciagy, ale svým způsobem zasáhne větší publikum, je totiž mnohem nositelnější.
Tlak módního světa ale na sebe Simon Porte očividně nenechá působit. V rozhovoru pro Financial Times prohlásil, že „i když má strach a těžkosti, bude sdílet vždy pozitivní náladu“. Jeho nápady vzbuzují úsměv, ať už se jednalo o přehlídku v levandulovém poli, kde nechyběl dlouhý sytě růžový koberec nebo kabelku tak malou, že si ji místo ramene musíte pověsit na prst.
Mezi platícími zákaznicemi Jacquemuse je i Rihanna nebo Beyoncé, která si koupila rovnou celou kolekci. Zájemck by si od Simona Porteho měli pořídit nějaký kousek co nejdříve. Cenově se pohybuje jako například maďarská Nanushka (šaty během slev stojí zhruba od 10 tisíc korun), ale to se zřejmě brzy změní.