Jak někomu vybrat ten nejlepší parfém
Je čas zapomenout na stereotypy, podle kterých se dámám mají pořizovat květinovo-ovocné vůně a pánům takové, co mají v sobě dřevité a kouřové tóny. Vládne gender fluidita, a to i na parfémovém poli.
Ještě před nedávnem byly parfémy považované za zcela nevhodné dárky. Dnes už tenhle mýtus neplatí, protože právě kosmetika je třeba nejčastějším vánočním i narozeninovým dárkem. Alespoň podle nejrůznějších PR průzkumů.
Detektivní práce
Trochu pátrání ale bude potřeba. Konkrétně zjistit, jaké ingredience má obdarovaný rád. Květinové, orientální, dřevité, ovocné, chypre a další.
Pořídit podobnou vůni, jakou má dotyčný rád, není faux pas. Na každou příležitost se totiž hodí něco jiného. Třeba jednu bude používat na večer, jinou naopak v horkých letních dnech.
Na míru
Při výběru vůně by měl člověk mít na paměti, že tak nečiní pro sebe. Měl by brát v potaz životní styl jedince, kterému chce parfém nadělit. Například dívka, kterou baví sport a je neustále v pohybu, pravděpodobně ocení svěží, ale rozhodně ne banální vůni od Atelier Cologne.
Mandarine Glacial, Atelier Cologne, čistý parfém, 30 ml prodává parfumerie Sephora za 2090 Kč.
Zahrát si lze i na psychology. Drama queens budou chtít udělat dojem těžší kořeněnou vůní, která se nese jako císařovna.
Fléur De Peau, Diptique, EdP 75 ml, prodává Ingredients za 3 300 Kč.
Někomu, kdo zatím v parfémovém světě ještě tápe, může přijít k chuti květinová klasika. Dior nikdy nic nezkazí.
Miss Dior, EdP 50 ml za 2700 Kč prodává parfumerie Sephora.
Jak testovat
Na zápěstí či na papírku (blotter). První dojem, který z parfému člověk má, je velmi důležitý, i když to, co cítí, jsou svrchní nóty. Měl by se však nechat na ruce „dýchat“, po pár minutách k němu lze přivonět znovu.
Trendy ingredience
Teď je v kurzu růže v kombinaci s tuberózou, bílými květinami a tabákem. Část této kombinace obsahuje i dámský parfém Gucci Bloom. Velký dojem také dělá flakon. Parfém je poměrně drahý dárek a jeho obal musí vyvolávat chuť ho používat nebo si ho vystavit.