Nákupní taška – velká, skládací na nákup a IKEA
Snad každý ji doma má – není lepšího pomocníka na stěhování nebo převoz půlky skříně na módní bazar. Vejdou se do ní i štendry, ale taky máma, táta,… Prostě všechno.
Švédský řetězec IKEA začal „bezednou“ modrou tašku Frakta prodávat v roce 1996. Kabela si od té doby drží jeden svérázný design: křiklavá modrá, kterou nejde nikde přehlédnout, a k tomu žluto-modré logo na uchách, aby všichni věděli, odkud ta nádhera pochází. Jedná se o nejmilovanější, byť nejnevkusnější doplněk.
O dvacet let později IKEA oslovila dánskou společnost Hay, aby dala jejich oblíbenému produktu novou podobu. Nové tašky Frakta se budou prodávat na konci roku v tlumených světlých tónech v kombinaci s elegantní tmavě zelenou. Samozřejmě na nich nebude žádné logo.
„Chtěli jsme vytvořit vzhled, který vydrží opravdu dlouho,“ řekla designérka Mette Hay. Výsledkem je kabela, kterou si nyní s klidem lze vzít i na větší nákup do centra města. Jenže ruku na srdce, modrá IKEA taška se za těch dvacet let stala tak praktickým pomocníkem, že by se s ní člověk s klidem prošli i po kolonádě v Karlových Varech během festivalu. Ty tašky jsou možná ošklivé, ale naprosto geniální.
Pokrok nejde zastavit a asi nám to nakonec bude víc slušet, ale milovníci modré klasiky se nemusejí bát. I IKEA tuší, že stará dobrá Frakta má svoje zaryté followers, a tak se bude nadále prodávat i originál. To je dobře, zákazníkům by bylo asi trochu smutno. Mnozí balí IKEA tašku na víkend na chalupu i na dovolenou do Itálie nebo do jiné země k moři.