Poselství Armaniho: naše future je fur free
Sluncem navěky políbený Giorgio Armani (a doposud velký fanoušek měkkých králičích kožek) byl zřejmě ve velikonoční náladě a tento týden oznámil, že se z něj stává #furfreeArmani. Jeho impérium konečně následuje značky Hugo Boss, Stella McCartney, Tommy Hilfiger nebo Calvin Klein.
Minulý týden zase 50 českých poslanců předložilo v parlamentu návrh, aby se zabíjení zvířat jen pro kožešiny u nás úplně zakázalo. Zachrání se tím přes 20 tisíc lišek a norků ročně, což je skvělá zpráva. Návrh se netýká králíků, kteří se zpracovávají celí, tedy včetně masa.
Armaniho i české poslance přesvědčili aktivisté, takže další dobrá zpráva – věci, které se společnosti nelíbí, jdou změnit. Tady je několik tipů přímo od organizace na ochranu zvířat PETA.
- Vymyslet chytlavý plakátek a rozdávat ho před přehlídkami během fashion weeku.
- Zahrát trošku divadlo. Sledovat trendy v jídle, návrháři mají totiž pořád hlad. Je teď v kurzu paleo? Bingo!
- Často stačí nalepit si něco na zadek. Jen bacha, je nutné stát před správným obchodem.
- Když dojdou nápady, tak rakev je vždycky možnost. Designéři je nesnáší. Je to jediná věc, kterou zásadně nenavrhují. Hlubší rozbor vztahu smrt a fashion lze zhlédnout ve filmu Zoolander 2.
- Až se zadaří, rozeslat tiskové zprávy s veřejnou pochvalou, jakoby se nic z toho předtím nestalo.