Jak vymyslet název firmy
Výběr správného názvu pro firmu může mít významný vliv na její úspěch. Špatný název může způsobit horší věci než jen to, že se ji nepodaří navázat kontakt se zákazníky. Může vést k nepřekonatelným obchodním a právním překážkám. Naopak jasný a silný název může být velmi užitečný při marketingovém úsilí a budování značky. Jak vymyslet název firmy? Co to je generátor názvu firmy? Na co si dát pozor a jak k názvu společnosti přistoupit?
Pojmenování firmy může být stresujícím procesem. Vybrat ten nejlepší název, který vydrží, bude zapamatovatelný, lákavý a pokud možno bude ztělesňovat hodnoty i charakteristické rysy společnosti. To jsou jen základní faktory toho, jak vymyslet název firmy. Prověřování dlouhých seznamů názvů pomocí cílové skupiny složené z přátel a rodiny však může přinést smíšené výsledky. Existují lepší cesty, jak vybrat název firmy.
Jak vymyslet název firmy – dlouhý, avšak důležitý proces
Pravděpodobně má zakladatel nové firmy spoustu kreativních nápadů na název své společnosti. Možná si je dokonce schopný vybrat svůj oblíbený, který mezi seznamem nápadů je. Avšak proces, jak vymyslet název firmy, zahrnuje mnohem více než jen vymýšlení názvu, který se dané osobě líbí.
Dobrý název bude odrážet identitu a cíle firmy. Pomůže prodat se na trhu. A nedostane zakladatele do právních problémů. Název firmy bude celý pracovní kolektiv provázet po dlouhou dobu. Proto je důležité pečlivě zvážit volbu předtím, než investuje do založení podnikatelského subjektu, než se vytvoří zakladatelská listina nebo se zřídí webové stránky a propagační materiály.
Možností a přístupů, jak vymyslet název firmy, může být nespočet. Existuje pět základních kroků, které dávají nejlepší šanci vymyslet skvělý název firmy hned napoprvé.
5 kroků, jak přistupovat k vymýšlením názvu společnosti:
- uskutečnit brainstorming obchodních názvů
- vytvořit seznam nejlepších názvů
- dodržovat pravidla pro tvorbu názvů podle struktury podniku
- ujistit se, že je název podniku volný a dostupný s ohledem na konkurenci
- zaregistrovat si obchodní název
Právě brainstorming je skvělou příležitostí pro otevřenou mysl, inspiraci, komunikaci a posouvání myšlenek dál. Pravidla brainstormingu jsou potřeba dodržovat, aby byl proces správně podchycen. Zároveň však záleží na tom, aby byl konstruktivní z pohledu probírané problematiky. S tím souvisí pravidla pro název firmy.
Název by měl být silný, avšak jednoduchý, snadno pamatovatelný. Neměl by být snadno napodobitelný nebo zaměnitelný s jiným. Je to první věc, kterou zákazníci vidí. Právě proto by měl shrnout vše o dané firmě. Představuje tak příležitost pro jedinečné postavení v oboru.
Názvy společností by měly být jasné a přitom poutavé
Základním přístupem by pro nové názvy společností měl být princip vyhnutí se těžko vyslovitelným názvům. Nikdo nechce, aby potenciální zákazníci byli zmateni, jak najít danou firmu například na internetu. Zakladatel se chce jednoznačně vyhnout tomu, aby zákazník musel neustále opravovat špatně napsanou verzi názvu. Zachování jednoduchosti je důležité.
Často se totiž v praxi stává, že změna názvu společnosti je nevyhnutelná. Vlastníkům to v první chvíli nedojde a rozjíždět rádoby funkční společnost s hendikepem v názvu je velmi obtížné. Změna názvu společnosti je samozřejmě možná, avšak pro klienty a zákazníky to může být velmi matoucí. Často to může působit i nedůvěryhodným dojmem vůči firmě.
Nejen z tohoto důvodu je potřeba určit název firmy hned na poprvé. Dobré je i myslet na potenciální růst firmy. Výběr příliš úzkého názvu může v budoucnu způsobit problémy. Je dobré neomezovat názvy společností na jediný produkt či město.
Při hledání jedinečného názvu se může zakladatel mírně inspirovat a poohlédnout se po originálních názvech společností. Avšak musí si dát pozor na konkurenty, kteří používají podobné názvy jako by zamýšlel on. Vyhnout se názvům firem, které by mohly zaměnit daný podnik za jiný v podobné zeměpisné oblasti, je základ. V nejhorším případě by existující podnik mohl obvinit zakladatele z porušení ochranné známky a mohl by se ocitnout v soudním sporu.
Generátor názvu firmy může ulehčit spoustu času i starostí
Když nápady nestačí, může pomoci určit název firmy generátor. Může být použit i v dalším kroku procesu brainstormingu. Stejně jako v jiných oblastech, i ve výběru názvu firmy může pomoci technologie. Snaha nalézt nejlepší nové názvy není neobvyklý proces. Proto existuje spousta generátorů obchodních názvů, které dokáží rychle pomoci najít neotřelý název společnosti.
Existují proto, aby pomohly zavedeným firmám i digitálním nomádům najít označení, které jim bude nejlépe vyhovovat. Tyto nástroje umožňují zadat několik slov do dialogového okna a vytvořit celou řadu nápadů na obchodní názvy. Generátor názvu firmy může pomoci nejen najít kompletní možný název firmy, avšak dokáže i inspirovat nebo například navést správným směrem.
Založení firmy s dobrým a nápaditým názvem je díky generátoru názvu firmy snadnější. Může navrhnout dostupná obchodní jména, chytlavá obchodní jména, nápady pro firmu a dokonce i podrobného průvodce, jak může vlastník vytvářet jedinečné názvy s neomezenými revizemi.
Zadáním klíčového slova lze získat během několika sekund více než 100 možných názvů společností. Generátory navíc zobrazí názvy domén dostupné pro každou možnost. Existují i nástroje, které pomáhají vytvářet smyšlené, ale chytlavé a výstižné výrazy, které lze použít jako název firmy.
Ověření názvu firmy je základem
Majitel firmy bude muset s názvem žít dlouhou dobu, proto se musí ujistit, že je s ním spokojen a věří, že bude u zákazníků rezonovat. Věnovat čas ověření názvu firmy je důležité, proto musí být od začátku správně vybrané. Ověření názvu společnosti je důležité nejen z pohledu spokojenosti jeho zakladatele. S ověřením názvu se pojí další možnosti a příležitosti, na které je dobré myslet.
Dostupnost domény je jednou z nich. Každá firma potřebuje online existenci na internetu. Není to jen něco, na co by měly myslet značky elektronických obchodů. V ideálním případě chce každý zakladatel nové společnosti, aby název domény odpovídal názvu společnosti nebo se mu co nejvíce blížil.
Proto musí provést ověření názvu firmy i přes vyhledávání dostupnosti domény. Existuje spousta nástrojů volné domény pomohou vyhledat. Generátory obchodních názvů jsou dobrým začátkem. Jakmile najde zakladatel nápad na obchodní název s dostupnou doménou, může přejít k dalšímu kroku.
Záznamy o ochranných známkách jsou dalším podnětem, který je při ověření názvu firmy důležitým. Jakmile se osoba ujistí o dostupnosti domény, je třeba provést ještě jednu kontrolu. Musí zjistit, zda si daný nápad na obchodní název nezapsal jako ochrannou známku již někdo jiný. Specializovaný vyhledávač provádí rešerši ochranných známek a sdělí, zda je volba k dispozici.
Volné názvy firem lze ověřit, ne jen vyhledat
Občas by bylo jednodušší, kdyby existoval soupis nápadů a volné názvy firem se jen rozebíraly. V praxi tomu opravdu tak není. I když generátor názvu společnosti lze za takový nástin považovat. Chce to nápad a zkoušet. Měnit, tvořit a kreativně rozvíjet. Snadno a rychle lze díky vyhledávačům firem zjistit, zda může zakladatel vymyšlený koncept považovat za správný a zařadit ho mezi volné názvy firem.
Krátký název nebude snadno fungovat. Problém může být v doméně. Často nelze dohledat volná doména s méně než šesti písmeny. Bohužel většina z nich je již obsazena. Zde se nabízí pohrát si s frázemi, uzpůsobit ji volným a dostupným názvům. Občas lze tento problém obejít použitím cizích slov. Příkladem může být výrobce elektroniky Acer, který pochází z latinského slova ostrý.
Příliš velký důraz se klade na uvádění klíčových slov v názvu domény. Dá se to považovat za krátkodobou strategii, která je založena na aktuálních algoritmech. Proto není potřeba vše zahazovat jen kvůli obsazeným klíčovým slovům. Nahradit je pomocí generátoru názvů je jednou z prvních pomocí.
Jak z dobré firmy udělat skvělou
Komplexní, rozsáhlý a dynamický vývoj vede k úspěchu, jak z dobré firmy udělat skvělou. Začínající podnikatelé a zakladatelé společnosti se mohou inspirovat v knize Jima Collinsna, který přímo knihu pojmenoval titulkem Jak z dobré firmy udělat skvělou.
Cesta k úspěchu vede každého, kdo se řídí jeho poznatky. Může tak zlepšit výkon, své postavení na trhu a dostat se na vůdcovství v dané oblasti. Také radí jaký vzor marketingové strategie je nejúčinnější. Jedním z klíčových faktorů, jak z dobré firmy udělat skvělou, jsou lidé. Důležitější je vědět, jací hráči v týmu jsou, kterým je poskytován pravidelný plat. Vedlejší je, kolik to dělá.
Vše vede přes cíle, jejich svědomité plnění, rozvoj a technologie. Je důležité umět se posouvat od chaotických požadavků k pevné a jasně dané koncepci. S tím souvisí i vymýšlení názvu firmy. Tím to ovšem pouze začíná a tvorba úspěšné firmy tímto krokem startuje.