Jak prodat kalhoty snadno a rychle
Nemám nic proti všem těm nákupním „klubům“, které se na českém internetu vyrojily. Ale co mi strašně vadí je to, jak se některé z nich trochu přetvařují. Princip je jednoduchý – dokopat zákaznice, aby pod tlakem nakupovaly. Proč pod tlakem?
Hraje se totiž o čas. Prodejce prskne na web časově omezenou nabídku s omezeným množstvím kousků. Nikdo neví, kolik těch kousků je, u některého zboží už je nápis „omezené množství“ nebo „vyprodáno“. Takže když se mi nějaký kousek zalíbí a chci ho, je velká pravděpodobnost, že pokud si ho neobjednám okamžitě, mám smůlu.
Hraje se na super nabídku. Prodejce napíše, že v nabídce je nová kolekce. A napíšeme to, že není úplně jasné, že to je nová kolekce pouze u tohoto prodejce, ale že výrobce měl tuhle kolekci novou tak před pěti lety.
Kupujeme outletový outlet. Hraje se na megaslevy. Není nic jednoduššího, než u kampaně napsat „sleva až 80 procent“. A pro jistotu údajné původní ceny pořádně přestřelit. Přešktnout. A připsat novou cenu neskutečně nízkou.
Módychtivka otevře web a zatmí se jí před očima – Versace, Chloé, Dior, Dolce a Gabbana… Honem rozklikne nabídku – tu je svetřík za dva a půl tisíce, tady botky zlevněné ze čtyř a půl tisíce na patnáct stovek. Dá se odolat možnosti mít v šatníku kousek od drahé značky tak výhodně? A tak klikáme a nakupujeme.
A když se uklidníme z té radosti, že se nám podařilo nějaký ten kousek urvat, pomalu nám dochází, že jsme ho vlastně nejen vůbec nepotřebovaly, ale i to, že to nebyla až tak výhodná koupě.
Příklad? Svetřík Wolford zlevněný z údajných 8300 na 2300 korun. Jenže v oficiálním eshopu Wolford seženete podobný svetřík z aktuální kolekce v přepočtu asi za 3300 korun. Nebo třeba lodičky Ed Hardy. Nákupní klub je zlevnil ze 4200 korun na 1200. Jenže v eshopech se podobné botičky z letošní letní kolekce prodávají v přepočtu za 990 korun.