Ples v Opeře: Zvířátko, zjevení a cuchtička
Nedá mi to. I když nejsem Františka z Blesku ani jiná proslulá módní policistka, neodpustím si pohled na včerejší Ples v Opeře. Nejvíc nejšpičkovější ples u nás s vysokou koncentrací celebrit i rádoby celebrit – to chce obléknout si fakt něco.
Když ale tak koukám na fotky, zdá se mi, že minimálně polovina operněplesových dam se vůbec neobtěžovala podřídit se poměrně přísnému dress code. A druhá polovina se jich na něj prostě vykašlala.
„Pro Ples v Opeře je však striktně předepsána velká večerní… Velkou večerní toaletou se rozumí dlouhé šaty, lépe s ramínky než bez nich. K šatům s nahými pažemi má dáma dlouhé těsné rukavičky. Šperky v každém případě jenom střídmé. Pravá dáma totiž nejde na ples, aby dávala všem ostatním najevo, „že na to má”… Dáma si však navlékne i punčochy, vždycky a všude, při jakékoli oficiální příležitosti – ale nemá je ke střevíčkům páskovým, k těm patří pouze upravené nehty. Proto je pochopitelně vhodnější vzít si ples střevíčky jiné, které zakrývají přední polovinu nohy…“ Zdroj: www.plesvopere.cz/2012/dresscode.php
A co tedy ve skutečnosti na plese bylo k vidění? Šaty často bez ramínek, rukavičky ani jedny, za to ale výstřihů, průstřihů, rozparků a dalších rafinovaných způsobů, jak ukázat aspoň kus masa, nepočítaně. Toalety byly děsivě drahé, vesměs vypůjčené, většinou od proslulých návrhářů. Stejně tak šperky. Jenže co z toho, že dáma má na sobě šaty za desítky tisíc, když vypadá tak nějak blbě.
Zjevení plesu: Modelka Kateřina Sokolová. Šaty mi připomínají kombiné, které měla moje máma ve skříni před dvaceti lety. A na něm našitou divnou sukni plus nějaké cancoury, co zbyly ze spodničky toho kombiné. Modelka v šatech vypadá, jako by neměla pas a horní díl není ani trochu lichotivý k jejím velkým prsům.
Zvířátko plesu: Gabina Partyšová. Moderátorka má sice róbu Dolce & Gabbana, mně se ale nelíbí ani trochu. Divoký zvířecí potisk se tluče s komplikovaným střihem, výrazná kabelka se k šatům nehodí a ještě se rve se šperky, které zase vůbec neladí k šatům. Zacyklená přeplácanost. Celé to působí tak nějak kolotočářsky.
Neforemnost plesu podle Jitky Válkové. I když tahle modelka má ve skutečnosti krásnou postavu, v těchhle šatech vypadá, jako by neměla prsa, pas ani boky. Postavě navíc nelichotí ani sukně nasazená pod zadkem. Kdyby si modelka přivázala na tělo pytel od brambor, vypadala by líp.
Princezna se zlatou hvězdou Kiera Chaplin. Vnučka Charlieho Chaplina byla hlavní hvězdou plesu a měla jedny z nejhezčích šatů, které se v Opeře objevily. Fuchsiová nádhera s vlečkou, k tomu myší kožíšek jak z pohádky o Princezně se zlatou hvězdou. Nádhera.
Erotické dusno plesu Andrea Verešová. Tahle modelka musí být supersexy kdekoliv, kdykoliv a za každou cenu. Kdyby šaty byly jednoduše střižené jen z materiálu, z kterého je horní část, byly by neskutečně elegantní a zajímavé, a rozhodně by nebyly tak podivné, jako to, co modelka předvádí.
Plácnout na náročně vypracovaný vrchní díl saténovou sukni s rozparkem až do rozkroku a přidat k tomu divné řasení od ramene po pupík a ještě obrovskou mašli na rameno – to mi přijde jako hodně úporná snaha vytvořit hypersexyhadr. Mimochodem, modelka měla velký problém uhlídat si na schodech rozkrok.
Cuchtička plesu Romana Jákl Vítová. Bývalá rosnička se předvedla, jak paní velkouzenářová na plese živnostníků v Měšťanské besedě hodně pozdě nad ránem. Dáma na plese nikdy, ale vážně nikdy, nebude tančit bosa. Natož na Plese v Opeře. Je to pod úroveň prostředí, příležitosti i samotné dámy. Je to pod úroveň i té dámy, která vypila příliš mnoho šampaňského.